Brev:
Bekymringer vedr. rejse til Egypten med vores lille dreng
22. september 2009
Alder:
2 mdr.
Bekymringer vedr. rejse til Egypten med vores lille dreng
Hej Helen,
Jeg er lidt bekymret for en planlagt rejse vi har til Egypten den 8. Oktober. Vi skal godt nok bo på et lækkert stort resort hvor forholdene er fine, men jeg har alligevel bekymringer vedr. vaccinationer, væske og klima.
Vores lille dreng, Malthe er fra den 18. Juli - dvs. små 12 uger når vi skal afsted. Derfor har han formodentlig endnu ikke modtaget sin 3 måneders vaccine der beskytter ham mod stivkrampe mm. Vil du anbefale at han bliver vaccineret før vi tager afsted?
Jeg har her til morgen ringet til lægen, som selv skulle undersøge med Statens Seruminstitut vedr. vaccine. Når de skal være 3 måneder ifbm. vaccinen, er det så relateret til vægt og størrelse mere end det handler om alder eller? Kan der ske noget ved at de modtager vaccinen før de er 3 måneder, hvor lang tid inden skal de have vaccinen for at den virker og er der nogle bivirkninger?
(Malthe er en stor dreng på 63 cm og han vejer ca. 6 kg)
Derud over er jeg lidt i tvivl om varme og væske dernede. Jeg ammer 100%, men Malthe har 8-10 gange fået flaske efter amning i en periode hvor jeg var i tvivl om han fik nok mad sent på eftermiddagen. Han spiste ikke meget (30 ml) så derfor stoppede jeg med det ret hurtigt igen, men pointen er, at han gerne tager en flaske. Skal jeg supplere amningen dernede med kogt vand fra en købevand for at sikre han får nok væske - og sker der noget hvis man ikke koger købevandet inden han evt. får det i en sutteflaske?
Jeg er også lidt i tvivl om hvad man skal gøre med aircondition på værelset for at sikre han ikke bliver syg af for skiftende temperaturer of træk (det er 30 grader udenfor og noget køligere på værelset). Har du et godt råd i den forbindelse?
Og til allersidst - er det mon for tidligt at rejse med sådan en lille størrelse? Jeg er blevet helt i tvivl om rejsen er en rigtig dårlig idé....
Glæder mig til at høre fra dig.
Tak
/Marie